KM 2022!

Publicerat: 2022-08-31 15:46

I helgen så avgjordes årets klubbmästerskap, vilket bjöd på många fina resultat och många värdiga vinnare! Tack till alla deltaganden för ytterligare ett roligt KM!

Under helgens KM hade vi totalt 60 deltagare som var ute efter att bli klubbmästare i en, eller flera klasser.
Det var tuffa förutsättningar, med mycket regn och rusk, framförallt under lördagen när första rundan spelades på Östra. På söndagen var det torrt under förmiddagen, men när herrklassen kom in från sin tredje rond var det inte många torra spelare i sikte.

Men trots detta, fanns det flera resultat värda att nämna.
Anton Norrman landade på par efter 2 rundor och vann därmed herrjuniorklassen.
Vinnare av herrklassen blev Stefan Johansson på ett under par efter tre rundor. Hack i häl kom Ulrik Johansson, bara två slag efter.
Annika Winberg tog hem segern hos damerna med god marginal. Efter två rundor hamnade hon på ett över par.
Givetvis hade vi även en damjuniorklass där tre unga tjejer var med och avgjorde om förstaplatsen.
Tillslut segrade Ellen Westin, också med god marginal.

Vi glömmer såklart inte våra olika åldersklasser.
Följande är vinnarna i varje klass:

H75: Hans Johansson

H70: Bengt-Åke Larsson

H60: Mats Hedberg

H50: Ove Olsson

H40: Claes Leander

H30: Stefan Johansson

D50: Annika Winberg

D30: Michaela Nordgren

För fulla resultatlistor, se mingolf.se eller under rubriken Tävling på hemsidan.

Tack alla deltagare för ett roligt KM även i år!
Priser kommer att delas ut under årsmötet.