Tidbokningsregler 2023

Alla personer i bollen ska vara identifierade med golf-id vid bokning av starttid. Varbergs golfklubb strävar efter 4-bollar under högfrekventerade tider och har rätt att flytta ihop bollar. Generellt gäller max 10 minuter (en starttid) och bara framåt i tiden.

Vi har tidbokning alla dagar 6 -20 när banorna är öppna med ordinarie greener. Allt övrigt spel regleras med bollränna.

Medlemmar

• Medlemmar kan boka maximalt 4 tider per bana, varav maximalt 2 på helgtid under en tidsperiod på 21 dagar. Endast en bokning per bana och dag kan göras
  • Medlemmar kan boka lediga tider samma dag även om kvoten är fylld enligt ovan.

Gäster

• Gäster kan boka maximalt 3 tider per bana, varav maximalt 1 på helgtid under en tidsperiod på 21 dagar. Endast en bokning per bana och dag kan göras.
  • Andra villkor gäller i samband med hotellbokning på klubbens egna hotell. Kontakta kansliet för bokning.

Avbokningsregler

Avbokningsreglerna syftar till att skapa så hög tillgänglighet till banan som möjligt för både medlemmar och gäster. Avbokning i god tid skapar möjlighet för någon annan som vill spela.

• Alla tider ska ankomstregistreras via appen MG Bokning eller i kansliet 15 min innan starttid. Är receptionens inte öppen används appen.
  • Byte av spelare är ok fram till 15 min innan starttid
  • Godkänd avbokning sker via Min Golf, appen MG Bokning eller telefon, inte via mail!

Medlemmar

• Fri avbokning fram till 2 timmar innan spel.
  • Avgift för ”No Show” på 200 kr om man inte avbokat sig i tid eller inte dyker upp. Detta faktureras berörd person.

Gäster

• Fri avbokning fram till 2 timmar innan spel
  • Vid ”No Show” faktureras full greenfee för den aktuella tiden.