Vårårsmöte 26 mars

Publicerat: 2024-03-18 08:36

Snart dags för Vårårsmöte. I nyheten hittar du information samt länkar till materialet.

Tid:    Tisdagen den 26 mars kl. 18:00
Plats:    Västra restaurangen
Fika:    Serveras från 17:30

Föredragningslista

1. Fastställande av röstlängd för mötet.
  2. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  3. Fastställande av föredragningslista.
  4. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  5. Val av två protokolljusterare, tillika rösträknare, som jämte ordföranden skall justera mötesprotokollet.
  6. Redogörelse över klubbens (koncernens) verksamhet under räkenskapsåret, föredragning av förvaltningsberättelsen med kommentarer, genomgång av resultat- och balansräkningar, förslag till resultatdisposition i Golfklubben.
  7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- och räkenskapsåret.
  8. Fastställande av Golfklubbens resultat- och balansräkningar.
  9. Fastställande av koncernresultat och balansräkningar.
  10. Fastställande av föreslagen disposition av överskott respektive behandling av förlust i Golfklubben.
  11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  12. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.
  13. Beslut om antalet styrelseledamöter och suppleanter för nästkommande år.
  14. Val av:
    a)    klubbens ordförande för en tid av ett (1) år;
    b)    halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två (2) år;
    c)    två (2) suppleanter i styrelsen för en tid av ett (1) år samt fastställande av turordning dem emellan;
    d)    två (2) revisorer jämte två (2) suppleanter för en tid av ett (1) år. I detta val får styrelsens ledamöter inte delta;
    e)    tre (3) ledamöter i valberedningen för en tid av ett (1) år. I detta val får styrelsens ledamöter inte delta;
    f)    ett (1) ombud till HGDF årsmöte;
  15. Val av medlemsrepresentant fram till nästa Vårmöte att företräda Golfklubbens samtliga aktier i Bolaget vid årsstämma och eventuella ytterligare bolagsstämmor.
  16. Beslut om direktiv till medlemsrepresentant avseende val vid bolagsstämmor.
  17. Fastställande av förslag till direktiv till Bolagets styrelse varvid § 1, sista stycket skall beaktas.
  18. Övriga frågor (information och diskussion).

Årsmöteshandlingar hittar ni genom att följa länkarna nedan:

Utslaget 1 2024 - Styrelsens och kommittéernas verksamhetsberättelser, sammanfattning av årsredovisning, valberedningens förslag mm.

Årsredovisning för GK och koncernen inkl. revisionsberättelse

Årsredovisning för AB inkl. revisionsberättelse

Fullmakt