Varbergs Golfklubb söker krögare

Publicerat: 2023-12-08 10:48

Till 2024 söker Varbergs GK krögare. Vår förhoppning är att restaurangen ska vara en samlingsplats för våra medlemmar och gäster. Även gäster som inte spelar golf ska känna sig välkomna hos oss.

Varbergs Golfklubb, med sina två anläggningar Östra och Västra, är en av Sveriges största golfklubbar. Klubben driver två 18-hålsanläggningar, belägna 15 km ifrån varandra, med hotell och restaurang på båda. En av Sveriges största och mest välsorterade golfshopar tillsammans med två padelbanor gör Varbergs GK till en komplett anläggning. Klubben har drygt 2 000 aktiva medlemmar och det spelas årligen ca 50 000 golfrundor, varav ca 10 000 är gäster. Hotellen har drygt 3 000 gästnätter.

Till säsongen 2024 söker Varbergs GK krögare som kan driva vår restaurang. Vår förhoppning är att restaurangen ska vara en samlingsplats för våra medlemmar och gäster. Även gäster som inte spelar golf ska alltid känna sig välkomna hos oss.

Varbergs GK Västra ligger ca. 15 minuter söder om centrum intill E6:an. I vårt nyrenoverade klubbhus från 2020 ligger restaurangen i anslutning till receptionen och golfshopen. Här finns plats för 82 sittande gäster inomhus. Till restaurangen hör även en stor terrass i söderläge med utsikt över banans sista hål, en perfekt plats för grillkvällar. Köket är väl utrustat med allt som kan behövas. Ute på banan finns en välutrustad och omtyckt kiosk.

Vi söker er som kan ge restaurangen ett lyft. Vi är öppna för förändring och nya inspirerande idéer! Vi ser gärna att ni:

-  Har erfarenhet av att driva restaurangverksamhet

-  Kan presentera ett lockande koncept

- Är samarbetsvilliga, samarbetet med golfklubben är mycket viktigt

- Ni ska kunna erbjuda middagspaket till våra hotellgäster, medverka på partnerträffar och andra aktiviteter

- Till rätt krögare med rätt engagemang kan vi erbjuda förmånliga förutsättningar

Har du frågor är du välkommen att kontakta klubbchef Peter Bengtsson på klubbchef@varbergsgk.se eller 0704-85 07 93.

Ansökan med referenser skickas senast 15/1 till klubbchef@varbergsgk.se